16 Aralık 2010 Perşembe

12- ÇÖZÜM ARAYIŞIM VE ÇÖZÜM:

ÇÖZÜM ARAYIŞIM VE ÇÖZÜM:

Artık şu dolandırıcılık konusunu  bir sonuca bağlamalıyım: Şükür; bir sabah vakti uçakla İzmir’e geldik. Oradan da evlere…    
Dolandırıcılarla göndermiş olduğumuz kargolar, pardon kargalar hala gelmemişti. Zaten geleceği de yoktu. Şimdi ben, oraya bundan sonra gidecek vatandaşlarımızın soyulmasını engelleme çabasına girişecektim.
Ta Medine’de bana “İzmir İl Müftüsü’nün dirayetli bir insan olduğu, hem de Diyanet’in Hacc Komisyonu’nda görevli bulunduğunu ve konuya ilgi göstereceğini” söylemişlerdi.
Aslında Hacc tecrübesi olan her diyanet görevlisi bu konuyu biliyordu. Ama konunun ilgilisi yoktu. Konuyla pek değil, hiç ilgilenmek istemiyorlardı. Bu konuyu ta  orada müşahade etmiştim. Gerçi ben kendime, konuyu çözecek muhatabı zorla da olsa bulurdum. Yeter ki onu göze alayımdı. Bu işte benim için, işte böyle bir işti.
O sıralar İzmir’in Menderes ilçesinde oturuyordum. Bana İzmir İl merkezi hem yakındı, hem de ırak (uzak)...

Bu nedenle öncelikle de, kendime İzmir İl Müftüsü’nü hedef edindim. Bir kez vardım; yerinde yoktu. Ama orada tanıdığım bir kısım görevli memurlar bana meselenin ne olduğunu sordular. Ben de kısaca ve özellikle, dertleşme bab’ından anlattım. Bana hak verdiler. Durumu onlar da biliyordu. Benim bir kısım  basit çözüm önerilerim vardı. Onları da anlattım. Doğru buldular.                   
Müftü Bey yerinde olmayınca çaresiz döndüm.  Bir dahaki gittiğim de Müftü Bey’in toplantısı vardı.
Bir daha gittim işi çoktu. Kabul etmedi. Bende nezaketsizlik yapmak istemedim. Yine geri döndüm. Tekrar gittiğimde ise zaten Ankara’daydı. Aslında bir iki de telefonla randevu almaya çalışmıştım ama bunda da pek muvaffak olamamıştım.
Söylendiğine göre: “Geldiğimde görebilirdim. Müftü Bey çok çalışkan ve meşgul bir adamdı….(?)” Amirliğini yaptığı memurlarla yaptığım görüşmelerden kendisinin fevkalade dirayetli biri olduğu intibaını da edindim(!)
Lakin kendisiyle bir türlü temas imkanı bulamadım. Sonra memurlar bana: “Durumu kendisine ilettiklerini, ilgileneceğini söylediğini” söylediler. Sanıyorum hala da ilgileniyordur (?) Eğer görev başındaysa…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder